Vizualne komunikacije - ne izvodi se od 17.05.2021.
Nositelji
Šifra predmeta
212123
stara šifra predmeta (do ak.god. 2019./2020.)
36636
Studij, smjer
TMD - prijediplomski, smjer Dizajn tekstila
TMD - prijediplomski, smjer Modni dizajn
TTI - diplomski, smjer Industrijski dizajn tekstila
Satnica ∑ (P+V+S):
2 (1+1+0)
ECTS
2
Provjera znanja
Pismeni ispit, usmeni ispit
Preduvjet za ispit
Literatura, seminari, radionice
Oblik provođenja nastave
Predavanja, seminari
Vrsta vježbi
Auditorne, radioničke, seminar
ishodi učenja
Student će biti u stanju:
• raspoznavati različite modele pomoću kojih se suvremena moda vizualno reprezentira u medijima
• prepoznavati temeljnu razliku između funkcioniranja suvremenih vizualnih medija
• analizirati odnose između komunikacijskoga sklopa dizajna i mode unutar promijenjenog statusa slike u postmodernoj kulturi simboličke reprezentacije identiteta
• razumjeti specifičnosti vizualnih komunikacija kao interdisciplinarnog područja umjetnosti i dizajna u postindustrijskom društvu
• analizirati najrazličitije vizualne tekstove u svijetu nakon slikovnog obrata
Okvirni sadržaj predmeta
Odijevanje i vizualno komuniciranje; Pojam mode i specifičnosti vizualnog komuniciranja; Neurološke i kognitivne pretpostavke primanja slike; Pojam vizualne pismenosti; Vrste suvremenog dizajna; Mediji i suvremeni medijski krajolik; Konteksti vizualnog komuniciranja; Marketing, reklama i javnost; Korporacijsko komuniciranje; Vizualni identitet tvrtke; Pojam imagea, logotip i znak, branding; Elementi vizualnog identiteta; Fotografija i modni dizajn; Umrežene komunikacije; Životni stilovi i vizualno komuniciranje.
Cilj predmeta
Osposobiti studente za teorijsko razumijevanje vizualnih komunikacija u suvremenoj vizualnoj kulturi. Pri tome je poseban naglasak na interakciji medija i vizualnih studija kao novog interdisciplinarnog područja istraživanja vizualne konstrukcije kulture. Znanja iz teoretskog i praktičnog vizualnog komuniciranja omogućavaju studentima razvitak nove vizualne pismenosti i analitičkih umijeća potrebnih za profesionalni rad u području modnoga dizajna.
Literatura potrebna za ispit
- Cvitan-Černelić, M., Bartlett, Dj., Vladislavić, A.T., (prir.), MODA: POVIJEST, SOCIOLOGIJA I TEORIJA MODE, Školska knjiga, Zagreb, 2002.
- Petersson, R., VISUAL INFORMATION, Engelwood Cliffs, N.J., 1993.
- Bogatryev, P. THE FUNCTION OF FOLK COSTUME IN MORAVIA, Mouton, The Hague, 1971.
- Klein, N., NO LOGO: TAKING AIM AT THE BRAND BULLIES, HarperCollins, London-New York, 2001.
- Thackara, J. (ur.), DESIGN AFTER MODERNISM: BEYOND THE OBJECT, Thames and Hudson, London, 1988.
Dopunska literatura
- Tomić-Koludrović, I.-Leburić, A., SOCIOLOGIJA ŽIVOTNOG STILA, Jesenski i Turk, Zagreb, 2002.
- Berger, J., WAYS OF SEEING, Penguin/BBC, Harmondsworth, 1969.
- Polhemus, T., STYLE SURFING, Thames and Hudson, London, 1994.
- Mulvey, L., "Visual Pleasure and Narrative Cinema", Screen 16(3), 1975.
Još iz kategorije
- Njemački jezik I A
- Njemački jezik II A
- Njemački jezik III A
- Njemački jezik IV A
- Stručna praksa P-TMD
- Crtanje i slikanje I A
- Crtanje i slikanje II A
- Crtanje i slikanje III A
- Etnografski praktikum I A
- Izrada povijesnog tekstila i kostima
- Kreiranje odjeće I A
- Kreiranje tekstila I A
- Moderna umjetnost i dizajn / 015
- Nacrtna geometrija A
- Povijest i teorija dizajna
- Povijest tekstila i odjeće I
- Povijest tekstila i odjeće II
- Povijest umjetnosti
- Računalni jezik za dizajn
- Sociologija kulture
- Engleski jezik I A
- Engleski jezik II A
- Engleski jezik III A
- Engleski jezik IV A
- Tekstilna vlakna i materijali
- Vizualne komunikacije - ne izvodi se od 17.05.2021.
- Vizualni jezik