unizg Pretraga

Vizualne komunikacije - ne izvodi se od 17.05.2021.

Nositelji

prof. dr. sc. Žarko Paić

Šifra predmeta

212123

stara šifra predmeta (do ak.god. 2019./2020.)

36636

Studij, smjer

TMD - prijediplomski, smjer Dizajn tekstila
TMD - prijediplomski, smjer Modni dizajn
TTI - diplomski, smjer Industrijski dizajn tekstila

Satnica ∑ (P+V+S):

2 (1+1+0)

ECTS

2

Provjera znanja

Pismeni ispit, usmeni ispit

Preduvjet za ispit

Literatura, seminari, radionice

Oblik provođenja nastave

Predavanja, seminari

Vrsta vježbi

Auditorne, radioničke, seminar

ishodi učenja

Student će biti u stanju:
•    raspoznavati različite modele pomoću kojih se suvremena moda vizualno reprezentira u medijima
•    prepoznavati temeljnu razliku između funkcioniranja suvremenih vizualnih medija
•    analizirati odnose između komunikacijskoga sklopa dizajna i mode unutar promijenjenog statusa slike u postmodernoj kulturi simboličke reprezentacije identiteta
•    razumjeti specifičnosti vizualnih komunikacija kao interdisciplinarnog područja umjetnosti i dizajna u postindustrijskom društvu
•    analizirati najrazličitije vizualne tekstove u svijetu nakon slikovnog obrata

Okvirni sadržaj predmeta

Odijevanje i vizualno komuniciranje; Pojam mode i specifičnosti vizualnog komuniciranja; Neurološke i kognitivne pretpostavke primanja slike; Pojam vizualne pismenosti; Vrste suvremenog dizajna; Mediji i suvremeni medijski krajolik; Konteksti vizualnog komuniciranja; Marketing, reklama i javnost; Korporacijsko komuniciranje; Vizualni identitet tvrtke; Pojam imagea, logotip i znak, branding; Elementi vizualnog identiteta; Fotografija i modni dizajn; Umrežene komunikacije; Životni stilovi i vizualno komuniciranje.

Cilj predmeta

Osposobiti studente za teorijsko razumijevanje vizualnih komunikacija u suvremenoj vizualnoj kulturi. Pri tome je poseban naglasak na interakciji medija i vizualnih studija kao novog interdisciplinarnog područja istraživanja vizualne konstrukcije kulture. Znanja iz teoretskog i praktičnog vizualnog komuniciranja omogućavaju studentima razvitak nove vizualne pismenosti i analitičkih umijeća potrebnih za profesionalni rad u području modnoga dizajna.

Literatura potrebna za ispit

  • Cvitan-Černelić, M., Bartlett, Dj., Vladislavić, A.T., (prir.), MODA: POVIJEST, SOCIOLOGIJA I TEORIJA MODE, Školska knjiga, Zagreb, 2002.
  • Petersson, R., VISUAL INFORMATION, Engelwood Cliffs, N.J., 1993.
  • Bogatryev, P. THE FUNCTION OF FOLK COSTUME IN MORAVIA, Mouton, The Hague, 1971.
  • Klein, N., NO LOGO: TAKING AIM AT THE BRAND BULLIES, HarperCollins, London-New York, 2001.
  • Thackara, J. (ur.), DESIGN AFTER MODERNISM: BEYOND THE OBJECT, Thames and Hudson, London, 1988.

Dopunska literatura

  • Tomić-Koludrović, I.-Leburić, A., SOCIOLOGIJA ŽIVOTNOG STILA, Jesenski i Turk, Zagreb, 2002.
  • Berger, J., WAYS OF SEEING, Penguin/BBC, Harmondsworth, 1969.
  • Polhemus, T., STYLE SURFING, Thames and Hudson, London, 1994.
  • Mulvey, L., "Visual Pleasure and Narrative Cinema", Screen 16(3), 1975.

Vizualne komunikacije - ne izvodi se od 17.05.2021.

Povezane teme