unizg Pretraga

Komunikacijske teorije

Nositelji

prof. dr. sc. Žarko Paić

Studij, modul

TMD - diplomski, modul Teorija i kultura mode

Satnica

3 (1+0+2)

ECTS

8

Provjera znanja

Pismeni ispit, usmeni ispit

Preduvjet za ispit

Literatura, seminarski rad i sudjelovanje u radionicama

Oblik provođenja nastave

Predavanja, seminari

Vrsta vježbi

Auditorne, radioničke, seminar

Okvirni sadržaj predmeta

Suvremene teorije kulture i globalizacije (postmarksizam, dekonstrukcionizam, teorija ovisnosti, teorija racionalnog izbora, semiotička teorija); Kultura kao komunikacija; Komunikacija i promjene međunarodnog poretka; Masovno komuniciranje i digitalni kapitalizam; Korporatovni mediji i postmoderna politika; Informacijsko društvo i komuniciranje; Teorije medija i kultura spektakla; Međunarodno komuniciranje i novi mediji; Etnički konflikti i medijsko posredovanje poruka; Ekonomija i marketing masovnih komunikacija; Komunikacijske politike EU; Suvremeno novinarstvo: kanali, sadržaji, cenzura, zakoni i vrijednosti; Postkolonijalni pristupi mrežama informacija; Nove informacijsko-komunikacijske tehnologije i kulturna industrija mode.

Cilj predmeta

Kolegij obuhvaća najnovija znanstvena dostignuća iz suvremenih komunikacijskih teorija (teorija medija, masovnog komuniciranja, novinarstva, strategije oblikovanja novih komunikacijskih politika) s osobitim naglaskom na analizu kulture kao semiotičkog i komunikacijskog sklopa. Studentima se omogućuje da interdisciplinarno dobiju uvid u složeno područje odnosa između globalnog komunikacijskog sustava postindustrijskog doba u kojem se informacija - od politike preko ekonomije do kulture uključujući modu - pokazuje kao moć, roba i vrijednost. Usvajanjem znanja iz suvremenih komunikacijskih teorija otvara se mogućnost kreativnog participiranja u svijetu modnog novinarstva i dizajniranju životnih stilova korisnika masovne komunikacijske mreže.

Literatura potrebna za ispit

  • Fredric Jameson, ""Postmodernism, or the Cultural Logic of Late Capitalism"", New Left Review, br. 46/1984.
  • Stuart Hall, CULTURE; MEDIA; LANGUAGE, Unwin Hyman, London, 1980.
  • Manuel Castells, USPON UMREŽENOG DRUŠTVA, Golden Marketing, Zagreb, 2000.
  • Jean Baudrillard, SIMULACIJA I ZBILJA, Jesenski i Turk, Zagreb, 2001.
  • Raymond Williams, KEYWORDS, Fontana Press, London, 1978.

Dopunska literatura

  • Steven Best/Douglas Kellner, THE POSTMODERN ADVENTURE: SCIENCE, TECHNOLOGY AND CULTURAL...,New York, 2001.
  • Paul Virilio, THE INFORMATION BOMB, Verso, London-New York, 200. John Downing, RADICAL MEDIA, South and Press, Boston, 1984.
  • Jesse Drew, GLOBAL COMMUNICATIONS IN THE POST-INDUSTRIAL AGE, University of Texas, Austin, 1998.

Komunikacijske teorije

Povezane teme