Modno novinarstvo
Nositelji
prof. dr. sc. Ivana Salopek Čubrić
Šifra predmeta
230122
Studij, smjer
TMD - diplomski, smjer Dizajn tekstila
TMD - diplomski, smjer Modni dizajn
TMD – diplomski, smjer Kostimografija
TMD – diplomski, smjer Teorija i kultura mode
TTI - diplomski, smjer Projektiranje i menadžment tekstila
TTI - diplomski, smjer Tekstilna kemija, materijali i ekologija
TTI - diplomski, smjer Odjevno inženjerstvo
TTI - diplomski, smjer Industrijski dizajn tekstila
TTI - diplomski, smjer Industrijski dizajn odjeće
Satnica ∑ (P+V+S):
2+0+2
ECTS
4
Provjera znanja
Seminari
Preduvjet za ispit
Prisutnost na predavanja i seminarski radovi
Oblik provođenja nastave
Predavanja, seminari
Ishodi učenja
Student će biti u stanju:
• Klasificirati ključne novinske rodove uz pripadajuće temeljne odrednice.
• Kritički prosuditi zakonitosti stvaranja medijskih sadržaja s obzirom ciljnu skupinu i vrstu pisane komunikacije.
• Procijeniti primjeren stil pisanja za pojedini medij.
• Oblikovati novinsku objavu primjerenu pojedinom mediju.
• Analizirati tipove novinskih članaka i njihove karakteristike.
• Preporučiti adekvatnu strukturu objave u domeni odnosa s javnošću.
Okvirni sadržaj predmeta
Novinarsko komuniciranje u segmentu mode i dizajna. Digitalni mediji i novi novinarski narativi. Odlike pisanja s obzirom na ciljnu skupinu. Identifikacija strukture modnih časopisa i dominantnih novinskih rodova. Odlike temeljnih novinskih formata. Proces pisanja modnih objava kroz šest faza. Pisana komunikacija u odnosima s javnošću.
Cilj predmeta
- osposobiti studente za kritičko preispitivanje odlika postojećih novinskih rodova, zakonitostima stvaranja medijskih sadržaja te usklađenosti s etičkim pristupima izvještavanja
- upoznati studente s elementarnim odrednicama modnog novinarstva u kontekstu različitih medija
- osposobiti studente za samostalno oblikovanje objava iz područja mode sukladno specifičnostima pojedinog medija i odnosa s javnošću.
Literatura
Swanson K. K., Everett J. C.: Writing for the fashion business, Fairchild Books, 2008.
Malović, S.: Osnove novinarstva; Golden Marketing-Tehnička knjiga, 2005.
Salopek Čubrić, I; Bartolić, S.: Fashion journalism – historical overview and evolution from print to digital media, Zbornik radova kongresa International symposium of current developments in science, technology and social sciences
Salopek Čubrić, I.: Public Relations in Fashion and Textiles: Focus group research, Zbornik radova 6th International Textile Conference
Mandurić, Tea; Ritoša, Sara; Salopek Čubrić, Ivana: An Analysis of the communication aspect and content of fashion magazines over time, Zbornik radova kongresa Current Scientific Research