Novi mediji i moda
Nositelji
Suradnici
dr. sc. Petra Krpan, viša asistentica
Šifra predmeta
44384
Studij, smjer
TMD - diplomski, smjer Teorija i kultura mode
Satnica ∑ (P+V+S):
4 (2+0+2)
ECTS
6
Provjera znanja
Usmeni ispit
Preduvjet za ispit
Literatura, seminari, radionice
Oblik provođenja nastave
Predavanja, seminari
Ishodi učenja
Student će biti u stanju:
• Analizirati kako novi mediji mijenjaju predmetno područje mode i kako utječu na stvaranje novih komunikacijskih praksi u dizajnu vizualnih komunikacija
• pristupiti osmišljavanju vlastitog znanstvenog rada kao preduvjeta za daljnje samostalno bavljenje analizom mode u globalnim uvjetima medijske reprezentacije
• uspostavljati odnose između društvenih i humanističkih znanosti, novih tehnologija i umjetnosti u razmatranju mode kao komunikacije, medijskoga proizvoda i načina simboličke identifikacije društva i pojedinca
• analizirati procese stvaranja novih interakcija digitalne kulture i mode
• objasniti vizualnu reprezentaciju mode u digitalnome okružju novih medija
• primijeniti znanja iz teorije novih medija u okviru teorija mode koja pridonose boljem razumijevanju mode i njezinom sve većem utjecaju na javni život
Okvirni sadržaj predmeta
Kultura i novi mediji; Medijske politike i prikazivanje tijela; Modna fotografija i simbolički kapital; Televizija i medijska slika mode; Video umjetnost i moda; Transkulturalna medijska scena; Tiskani i elektronički mediji i stilovi života; Spektakl i modne ikone; Semiotika modnog teksta; Cyber-kultura i kritička dekonstrukcija tijela; Uloga modnog kritičara u novim medijima; Performativne umjetnosti i novi mediji; Globalni kapitalizam i medijski imperijalizam; Ideologija korporativnih medija; Moda u umreženom društvu.
Cilj predmeta
Predmet otvara mogućnosti studentima da upoznaju relevantne teorijske pristupe istraživanju novih medija i mode (televizija, tiskano i on-line novinarstvo, video umjetnost i film) kao suvremenog načina prezentacije mode. Znanje o smislu i funkciji novih medija postaje nužno za razumijevanje virtualne mode, Teorija novih medija kao mediologija već je dijelom transdisciplinarnih vizualnih studija i znanosti o slici (Bildwissenschaft) te čini pretpostavku za integriranje modnog dizajna u svijet masovnih komunikacija. Studenti na taj način usvajaju novi diskurs i pojmove koji su nužni za interpretaciju suvremene mode i suvremene medijske umjetnosti.
Literatura potrebna za ispit
- Cvitan-Černelić,M., Bartlett, Dj., Vladislavić, A.T., (ur.), MODA: POVIJEST, SOCIOLOGIJA I TEORIJA MODE
- Barthes, R., THE FASHION SYSTEM, Johnatan Cape, New York, 1985.
- Finkelstein, J., FASHION: AN INTRODUCTION, New York University Press, New York, 1998.
- Roberts, D., ""Beyond Progress: The Museum and Montage"", Theory, Culture & Society, Vol. 5, 2-3/1988.
- Hall, S., Hobson, A., Lowe, A., Willis, P. (ed.), CULTURE, MEDIA, LANGUAGE, Hutchinson, London, 1980.
Dopunska literatura
- Sontag,S., ON PHOTOGRAPHY, Anchor Books, New York, 1977.
- Craik, J., THE FACES OF FASHION: CULTURAL STUDIES IN FASHION, Routledge, London, 1994.
- Bourdieu, P./Passeron, J-C., REPRODUCTION IN EDUCATION, SOCIETY AND CULTURE, SAGE, London, 1990.
- Lipovetzky,G., THE EMPIRE OF FASHION, Princeton University Press, Princeton, 1994.
Još iz kategorije
- Kreiranje odjeće IV
- Kreiranje odjeće IV A
- Moda XX. stoljeća
- Modna ilustracija
- Njega tekstila i odjeće
- Novi mediji i moda
- Odabrana poglavlja odjevne tehnologije
- Praktikum izrade odjeće
- Primijenjena konstrukcija kostima/014
- Projektiranje odjeće II
- Projektiranje odjeće III
- Projektiranje odjeće IV
- Projektiranje odjeće V
- Računalno projektiranje odjeće I
- Računalno projektiranje odjeće II
- Suvremena umjetnost i dizajn
- Teorija mode I
- Teorija mode II