Kultura spektakla
Nositelji
šifra predmeta
44391
Studij, smjer
TMD - diplomski, smjer Kostimografija
TMD - diplomski, smjer Teorija i kultura mode
TMD - diplomski, smjer Modni dizajn
Satnica ∑ (P+V+S):
4 (1+1+2)
ECTS
4
Provjera znanja
Usmeni ispit
Preduvjet za ispit
Redovno pohađanje nastave, seminarski rad
Oblik provođenja nastave
Predavanja, vježbe, seminari
Vrsta vježbi
Auditorne
ishodi učenja
Student će biti u stanju:
• raspravljati o funkcioniranju spektakla kao novoj interaktivnoj sferi kulture s modom u središtu
• pristupiti osmišljavanju vlastitih autorskih radova kao preduvjetu za daljnje samostalno bavljenje teorijom mode
raspravljati o povijesnom podrijetlu fetišizma robe kao osnovi vladavine razmjenske (simboličke) vrijednosti predmeta u materijalnoj kulturi potrošačkog kapitalizma
• analizirati odnose između spektakla, medija, korporativnog kapitalizma i mode
• primijeniti znanja u teorijskom i praktičnom bavljenju spektakularizacijom mode u javnome prostoru djelovanja
Okvirni sadržaj predmeta
Pojam društva spektakla; Moda i postmoderna scena; Suvremene društvene teorije o kulturi spektakla; Relokacije kulture i globalizacija; Kraj građanske intime u umjetnosti i arhitekturi; Virtualna stvarnost i simulakrum; Derealizacija zbilje; Seksualnost kao provokacija i kao eksperiment; Kulturna industrija spektakla; Zvijezde i medijski junaci; Reality-show i demokratizacija medija; Estetizacija politike: spektakularizacija zabave; Reklamokracija i medijska propaganda; Modni dizajn i new age; Suvremene politike identiteta (feminizam, postkolonijalna kritika, transrodni studiji).
Cilj predmeta
Predmet nastoji stvoriti teorijske pretpostavke za razumijevanje fenomena mode unutar društva i kulture spektakla kao vodeće kulture u našem postmodernom dobu. Studentima se daje na uvid suvremena teorijska literatura iz komplementarnih područja filozofije, sociologije, psihoanalize, vizualnih studija i semiotike o preobrazbi elitne kulture u tzv. celebrity culture. Spektakl se razumije kao moć slike (image-picture-icon) u vizualnoj komunikaciji kao načinu reprezentacije suvremenih društvenih identiteta. Na taj način se kritička teorija spektakla pokazuje kroz novu kulturu interaktivne zabave koja istodobno prelazi u banalnost i frivolnost, a s druge strane omogućuje procvat mode kao stiliziranja života pojedinca i društva.
Literatura potrebna za ispit
- Žarko Paić, VRTOGLAVICA U MODI, Altagama, Zagreb, 2007.
- Mirna Cvitan-Černelić, Djurdja Bartlett, Tonči Vladislavić (prir. ) MODA – POVIJEST; TEORIJA I SOCIOLOGIJA MODE, Školska knjiga, Zagreb, 2002.
- Malcom Barnard, FASHION AS COMMUNICATION, Routledge, London, 2001.
- Žarko Paić, VIZUALNE KOMUNIKACIJE: Uvod, Centar za vizualne studije, Zagreb, 2008.
- Guy Debord, DRUŠTVO SPEKTAKLA, Arkzin, Zagreb, 1999.
- W.J.T. Mitchell, WHAT DO PICTURES WANT?, Chicago University Press, Chicago, 2005.
- Jean Baudrillard, INTELIGENCIJA ZLA ILI PAKT LUCIDNOSTI, Naklada Ljevak, Zagreb, 2006.
Još iz kategorije
- Scenografija I
- Bojadisanje tekstila D
- Crtanje i slikanje kostima/014
- Digitalna kostimografija
- Izrada kostima
- Izrada kostima (workshop)
- Kostimografija za film i televiziju
- Kultura spektakla
- Performativnost mode
- Povijest odijevanja I/014
- Povijest odijevanja II/014
- Povijest odijevanja III/014
- Praktični elementi kazališne produkcije/014
- Primijenjena kostimografija
- Primijenjena kostimografija I
- Primijenjena kostimografija II
- Primijenjena kostimografija III
- Teorija mode I
- Teorijski osnovi kazališne produkcije