Teorijski osnovi kazališne produkcije
Nositelji
Marko Torjanac, predavač
šifra predmeta
44360
Studij, smjer
TMD - diplomski, smjer Kostimografija
Satnica ∑ (P+V+S):
4 (2+0+2)
ECTS
4
Provjera znanja
Seminarski rad, usmeni ispit
Preduvjet za ispit
Redovno pohađanje nastave, pročitana literatura, seminarski rad
Oblik provođenja nastave
Predavanja, seminari
Vrsta vježbi
Seminar
ishodi učenja
Student će biti u stanju:
• objasniti teorijske pristupe kazališnoj produkciji danas u svijetu
• analizirati dosadašnje pristupe produkciji unutar različitih znanstvenih disciplina, umjetnosti, te
interdisciplinarnih istraživanja sveze tehnologije, ekonomije i marketinga u kazalištu danas
• Opisati mehanizme promjena zahtjeva produkcije u kazalištu s promjenama u načinu financiranja kulture u europskom i drugim prostorima od kraja 1960-ih godina do danas
• Opisati povijesnu dinamiku produkcije u kazalištu kao i u drugim medijima suvremene umjetnosti (film, televizija, moda)
• Prepoznati kako dolazi do interakcije između
različitih medija suvremene produkcije u kojima kazalište postaje prostorom istraživanja i eksperimenta s novim tehnologijama i izvedbenom praksom
Definirati osnovne karakteristike funkcioniranja suvremenih modela produkcije (u domeni proizvodnje, institucionalne medijacije i izvedbe) na lokalnoj i globalnoj razini
Okvirni sadržaj predmeta
Sadržaj kolegija su teorijska osnova kazališne produkcije: kao što su organizacija, planiranje, ustroj poslova, financiranje, proizvodnja, eksploatacija i plasman proizvoda.
Cilj predmeta
Cilj je predmeta upoznati studente sa temeljnim teorijskim spoznajama iz dinamičnog područja kazališne produkcije. Studenti će naučiti razlikovati modele primjenjivosti kazališnih elemenata na konkretnu proizvodnju u kazalištu, kao i posebnosti kazališne proizvodnje u odnosu na proizvodnju u gospodarstvu, te posebnosti ustroja, organiziranja i planiranja kazališne proizvodnje i načine i metode praćenja izvršenja poslova.
Cilj je predmeta osposobiti studente za izradu osnovnih modela različitih vrsta kazališnih planova, kazališnih troškovnika i prepoznavanje tipova i vrsta poslovne organizacije u kazalištima. Isto tako studenti će biti u stanju razumjeti djelovanje općeprihvaćenih dijagrama za praćenje izvršenja proizvodnje i planiranje poslova, usklađivanje modela projekata s tipovima i vrstama poslovne organizacije u različitim tipovima poslovne organizacije i različitim kazališnim strukturama.
Literatura potrebna za ispit
- M. Dragičević Šešić, B. Stojković: Kultura: menadžment /animacija /marketing, Kulturno informativni centar, Zagreb, 2013.
- J. Pavičić, N. Alfirević, Lj. Aleksić: Marketing i menadžment u kulturi i umjetnosti (poglavlje 2. i 3.), Masmedija, Zagreb, 2006.
Dopunska literatura
- Lukić, D: Kazalište u svom okruženju, knjiga 1, Leykam International d.o.o, Zagreb, 2010.
- S. Dragojević, M. Dragičević Šešić: Menadžment umjetnosti u turbulentnim vremenima, Naklada Jesenski i Turk, Zagreb, 2008.
- D. Goleman: Emocionalna inteligencija u poslu, Mozaik knjiga, Zagreb, 2010. (2007)
- V. Lončar: Kazališna tranzicija u Hrvatskoj, kulturni, zakonodavni i organizacijski aspekti (8.poglavlje), Meandarmedija, Zagreb, 2013.
Još iz kategorije
- Scenografija I
- Bojadisanje tekstila D
- Crtanje i slikanje kostima/014
- Digitalna kostimografija
- Izrada kostima
- Izrada kostima (workshop)
- Kostimografija za film i televiziju
- Kultura spektakla
- Performativnost mode
- Povijest odijevanja I/014
- Povijest odijevanja II/014
- Povijest odijevanja III/014
- Praktični elementi kazališne produkcije/014
- Primijenjena kostimografija
- Primijenjena kostimografija I
- Primijenjena kostimografija II
- Primijenjena kostimografija III
- Teorija mode I
- Teorijski osnovi kazališne produkcije