Sociologija kulture D
Nositelji
Šifra predmeta
43953
Studij, smjer
TTI - diplomski, smjer Projektiranje i menadžment tekstila
Satnica ∑ (P+V+S):
2 (2+0+0)
ECTS
3
Provjera znanja
Usmeni ispit
Preduvjet za ispit
Predavanja, literatura i seminarski rad
Oblik provođenja nastave
Seminari
Vrsta vježbi
Auditorne, seminar
Ishodi učenja
Student će biti u stanju:
- uočiti specifičnosti sociologijskog pristupa kulturi u modernom i postmodernom društvu
- napisati esej kao preduvjet za samostalnu analizu mode u globalnim uvjetima medijske reprezentacije kulture
- razumjeti specifičnost mode unutar složenog područja kulture kao načina kolektivnog i individualnog identiteta
- analizirati različite paradigme kulture u globalno doba
- uspostavljati multikulturalne i interkulturalne odnose u suvremenoj kulturi i modi
- primijeniti znanja u oblikovanju vlastitog koncepta mode kao novog kreativnog identiteta kulture
Okvirni sadržaj predmeta
Uvod u suvremene sociologijske teorije kulture (cultural studies, antropologija kulture, postmarksizam, dekonstrukcionizam, simbolički interakcionizam); Povijesna artikulacija pojma kulture od novoga vijeka do postmoderne; Kultura i civilizacija; Kultura i pojam društva; Odnos kulturnog razvitka i tehnologijskog napretka; Popularna, masovna i potrošačka kultura; Kontrakultura i subkulture; Ideologijska mobilizacija kulture; Nacionalna kultura i ""World Culture""; Status kulture u doba globalizacije; Kultura i stilovi života; Novi mediji, komunikacije i kultura; Postmoderna kultura i postindustrijsko društvo; Multikulturalizam i novi kulturni identiteti; Tijelo, moda i kulturne razlike
Cilj predmeta
Osposobiti studente za sociologijsko razumijevanje suvremenih procesa globalizacije kulture u postindustrijskim društvima. Stoga uvod u razumijevanje procesa stvaranja novih društvenih struktura, elita i identiteta iziskuje interakciju teorijskih spoznaja sociologije globalizacije koja u svoje središte postavlja novi pojam kulture. Studentima se pruža cjelovita informacija o preobrazbama kulture u globalno doba kroz kritičku diskusiju o različitim teorijama društvenih znanosti danas koje se bave kulturom (cultural studies, socijalni konstruktivizam, postmodernizam). U doba opće kulturalizacije društva i mnoštva životnih stilova pojedinca, kultura određuje komunikacijske mreže odnosa između zajednica i skupina, a bez razumijevanja kulturalnoga zaokreta u doba globalizacije (cultural turn) nije moguć znanstveni uvid u suvremeno modu i nove interdisciplinarne studije mode (fashion studies). Predmet razvija sposobnost sustavnog kritičkog mišljenja i razvitak kreativnog procesa učenja kroz seminare kao oblike sučeljavanja mišljenja i intenzivnog studija najnovije literature iz područja sociologije kulture.
Literatura potrebna za ispit
- Michael Haralambos, UVOD U SOCIOLOGIJU, Globus, Zagreb, 1989.
- Francis Fukuyama, KRAJ POVIJESTI I POSLJEDNJI ČOVJEK, HSN, Zagreb, 1994.
- Terry Eagleton, IDEJA KULTURE, Jesenski i Turk, Zagreb, 2002.
- Inga TomićKoludrović - Anči Leburić, SOCIOLOGIJA ŽIVOTNOG STILA, Jesenski i Turk, Zagreb, 2002.
- Manuel Castells, USPON UMREŽENOG DRUŠTVA, Golden Marketing, Zagreb, 2001,
Dopunska literatura
- Jukka Grunow, SOCIOLOGIJA UKUSA, Jesenski i Turk, Zagreb, 1999.
- Norbert Elias, O PROCESU CIVILIZIRANJA, Antibarbarus, Zagreb, 1996.
- Mike Featherstone, CONSUMER CULTURE AND POSTMODERNISM, SAGE, London, 1990.
- Philip Smith, CULTURAL THEORY: An Introduction, Blacwell, Oxford, 2001.
Još iz kategorije
- Tehnike spajanja kože i obuće
- Održavanje i njega proizvoda od kože
- Statistički praktikum
- CAD/CAM u tekstilstvu
- Efektne pređe
- Energetika
- Kompozitni materijali
- Matematika II
- Mehanika tekstila
- Međunarodno tržište tekstila
- Mjerenje i automatsko vođenje procesa
- Modeli mehaničkog ponašanja materijala
- Nekonvencionalni sustavi predenja
- Pametni tekstil
- Pletenje II
- Projektiranje Jacquard tkanina
- Sociologija kulture D
- Strateški savezi u tekstilstvu
- Tehnička pletiva
- Tehničke tkanine
- Teorija i analiza troškova u tekstilstvu
- Visokoučinkovita vlakna