Strateški savezi u tekstilstvu
Nositelji
Šifra predmeta
43954
studij, smjer
TTI - diplomski, smjer Projektiranje i menadžment tekstila
Satnica ∑ (P+V+S):
4 (2+0+2)
ECTS
6
Provjera znanja
Parcijalni pismeni ispit, pismeni ispit (ukoliko student ne položi parcijalno), usmeni ispit
Preduvjet za ispit
Redovito pohađanje predavanja i seminara, izrada, prezentacija i predaja seminarskih radova.
Oblik provođenja nastave
Predavanja, seminari
Vrsta vježbi
Seminar
Ishodi učenja
Student će biti u stanju:
• razaznati ulogu strateških saveza u suvremenom poslovanju
• analizirati konkurentske sposobnosti poslovnih subjekata
• razaznati ograničenja strateških saveza
• procijeniti i prepoznati važnost motiva i ciljeva stvaranja starteških saveza
• identificirati različite oblike udruživanja poduzeća i razlike između tih oblika
• odabrati primjereni oblik udruživanja
• odrediti izvore mogućih sukoba u savezu i odrediti mehanizme prevladavanja sukoba
• definirati osnovne učenja i efikasnosti procesa suradnje u strateškim savezima
• primijeniti stečeno znanje u poslovnim procesima
Okvirni sadržaj predmeta
(1). Pojmovno određenje strateškog povezivanja među poduzećima; (2). Strateški savezi poduzeća u tekstilu i modi, (3). Konkurentske sposobnosti i konkurentske sile strateških saveza u tekstilstvu i modi, (4). Strateški savezi i dodane vrijednosti: koopcija, kospecijalizacija i razvijanje invencija i inovacija u tekstilstvu, (5) Vrste strateških saveza i posebitosti strateških saveza u tektilstvu: matrične forme, bilateralne i multilateralne, vertikalne, horizontalne i dijagonalne forme strateških saveza, vlasnički ugovorni i skupnovlasnički savezi, posebitosti i primjerenost pojedinih oblika u tekstilstvu, (6). Razvitak, upravljanje, sukobi, natjecanje i izazovi: izazovi strateških saveza za poduzeća u tekstilstvu i modi.
Cilj predmeta
Upoznavanje studenata s osnovnim principima djelovanja gospodarskih subjekata i mogućnosti udruživanja u saveze u svrhu ostvarivanja konkurentskih prednosti. Prikaz praktičnih primjera te shodno tome usvajanje teorijskih i praktičnih znanja o poslovanju u gospodarstvu, uz uvažavanje rizika i konkurencije. Konačno, cilj je i studente naučiti i osposobiti za svrsishodno djelovanje u uvjetima tržišnog gospodarstva hrvatske, ali i usmjeravanje na globalno djelovanje.
Literatura potrebna za ispit
- Tipurić, D.; Markulin, G.;(2002.): Strateški savezi, suradnjom poduzeća do konkurentske prednosti; Sinergija-nakladništvo d.o.o., Zagreb.
- Kotler, P.,(2001.): Upravljanje marketingom, Analiza, planiranje, primjena i kontrola; IX izdanje; MATE d.o.o., Zagreb.
Dopunska literatura
- Schroeder, Roger, G.;(1999.): Upravljanje proizvodnjom, Odlučivanje u funkciji proizvodnje; IV izdanje, MATE d.o.o., Zagreb.
- Samuelson, Paul, A.; Nordhaus, William, D.;(2000.): Ekonomija; XV izdanje; MATE d.o.o., Zagreb.
Još iz kategorije
- Tehnike spajanja kože i obuće
- Održavanje i njega proizvoda od kože
- Statistički praktikum
- CAD/CAM u tekstilstvu
- Efektne pređe
- Energetika
- Kompozitni materijali
- Matematika II
- Mehanika tekstila
- Međunarodno tržište tekstila
- Mjerenje i automatsko vođenje procesa
- Modeli mehaničkog ponašanja materijala
- Nekonvencionalni sustavi predenja
- Pametni tekstil
- Pletenje II
- Projektiranje Jacquard tkanina
- Sociologija kulture D
- Strateški savezi u tekstilstvu
- Tehnička pletiva
- Tehničke tkanine
- Teorija i analiza troškova u tekstilstvu
- Visokoučinkovita vlakna